Мета. Освітня: ознайомити учнів із сучасними уявленнями про фактори еволюції:
внутрішньовидові та міжвидові; дати поняття про еволюційну гіпотезу перерваної
рівноваги та гіпотезу еволюційного компромісу. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати фактори дарві-нівських часів та
сучасних, уміння логічно мислити і робити висновки та узагальнення. Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи нашої планети, яка не
може захистити себе без участі людини.
Закони еволюційного процесу. Принципи молекулярної
еволюції.
Мета.
Освітня: сформувати знання учнів про закономірності еволюційного
процесу; дати поняття "дивергенція, конвергенція, паралелізм, рудименти,
атавізми”; ознайомити із правилом необоротності еволюції та принципами
молекулярної еволюції. Розвиваюча: розвивати уміння учнів порівнювати закономірності в
еволюції, знаходити подібність та відмінність. Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи планети, до всього,
що оточує нас у природному середовищі.
Макроеволюційний процес. Основні напрямки еволюції.
Мета.
Освітня: продовжити формувати знання в учнів про еволюцію; ознайомити з
макроеволюційним процесом та його значенням у розвитку біосфери; дати поняття
"дивергенція, конвергенція, паралелізм”; розкрити наукове значення виявлення в
розвитку зародків слідів далеких систематичних груп; дати оцінку біогенетичному
закону для розуміння співвідношень між онтогенезом та філогенезом. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати та робити відповідні висновки
та узагальнення; розвивати логічне мислення та уяву. Виховна: виховувати гордість за досягнення біологічної науки для
розвитку людства та бережливе ставлення до всього живого.
Освітня: розширити знання учнів про мікроеволюцію, давши поняття
"видоутворення”; сформувати знання про різні типи видоутворень у природі. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати процеси, що відбуваються в
природі; уміння узагальнювати вивчений матеріал та робити логічні висновки. Виховна: виховувати уміння з матеріалістичних позицій пояснювати процес
видоутворення та сприяти формуванню наукового світогляду на еволюційний процес
як першу матеріалістичну теорію.
Освітня: сформувати в учнів поняття про мікроеволюцію, вид та популяцію;
охарактеризувати форми боротьби за існування як фактора еволюції видів у
природі; з’ясувати творчу роль природного добору та показати його як головну
рушійну силу еволюції порівняно з іншими факторами. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити та робити висновки та
узагальнення. Виховна: виховувати відповідальне ставлення до вивчення біології;
гордість за вклад вчених у вивченні біології.
Фактори еволюційного процесу ( положення
синтетичної теорії еволюції).
Мета.
Освітня: продовжити формувати поняття про еволюцію; дати поняття
"синтетична теорія еволюції” та розкрити її положення; розширити знання про
основні положення еволюційного вчення; з’ясувати значення теорії еволюції для
розвитку біологічної науки. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити та робити висновки та
узагальнення. Виховна: виховувати відповідальне ставлення до вивчення біології;
гордість за вклад вчених у вивченні біології.
Освітня: продовжити формувати поняття про еволюцію; ознайомити учнів з
розвитком біології в дарвінівський період; розширити знання про основні
положення еволюційного вчення та показати значення праць Ч.Дарвіна у розвитку
біології; з’ясувати значення теорії еволюції для розвитку природознавства. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити та робити висновки та
узагальнення. Виховна: виховувати відповідальне ставлення до вивчення біології;
гордість за вклад вченого у вивчення біології.
У посібнику вміщено 70 уроків української мови у 8 класі (54 уроки
вивчення мовної теорії і 16 уроків розвитку комунікативних умінь), що
відповідають сучасним досягненням теорії і практики навчання української
мови й розвитку мовлення. Дидактичний матеріал уроків дає змогу
реалізувати ціннісний навчальний, розвивальний і виховний аспект
української мови як навчального предмета. Для вчителів української мови й
літератури загальноосвітніх шкіл, студентів філологічних факультетів
педагогічних університетів.
При
малюванні птахів перед учнями ставляться така навчальна мета: вони повинні навчитися
зображати складну форму натури, передавати в малюнку її рух, розуміти, чим
обумовлена зовнішня форма тіла.
Для
першого завдання краще поставити чучело качки в профільному положенні, яке дозволить
зменшити вплив перспективи. Бажано перед самим процесом малювання за допомогою
таблиці або малюнка (моделі) познайомити учнів з скелетом птаха, а потім
перейти до аналізу форми її тіла. Для виявлення особливостей тіла качки слід
звернути увагу на тулуб: він довгастої форми і дещо піднятий спереді. Це легко
прослідити по нахилу спини або як би уявивши собі вісь, що проходить через
середину тулуба. Тулуб качки тримається на коротких ногах, що додає її тілу
незграбності, неповороткості. Шия качки нахилена назад, її уявна вісь майже перпендикулярна
осі тулуба, голова невелика, з довгим дзьобом.
Тема: Натюрморт із
геометричних форм. Лінійно-конструктивна побудова.
Мета: Учити відтворювати
реальну форму предметів; удосконалювати навички і вміння в оволодінні лінійною
перспективою; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати форму
предметів; виховувати інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи;
продовжувати розвивати просторову уяву.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:
для вчителя — постановка
натюрморту з геометричнихформ,
плакат, що демонструє послідовність виконання натюрморту із геометричних
форм(мал. 1 9), кращі малюнки учнів, репродукції картин із різними видами
перспективи;