Тема:
"Жири"
Урок-лекція з елементами бесіди
Мета уроку:
- Сформувати
поняття про жири як про хімічні речовини, вивчивши хімічний склад і
хімічні властивості жирів.
- Актуалізувати
знання про жири з курсу біології.
Устаткування й реактиви:
Рослинні, тварини жири, гліцерин, мило, FAIRY (рідина для
миття посуду), розчин KMnО4, розчин Na2CO3,
малюнок "Автоклав для гідрування рослинних масел”, маргарин, оліфа.
Хід
уроку
I. Орг.момент. Актуалізація теми.
З курсу
історії ви пам’ятаєте, що під час великої Вітчизняної війни Ленінград (а нині
Санкт-Петербург) був блокований гітлерівцями майже на 2,5 року.
Усе
було в Ленінграді за цей час: голод, холод, недостача ліків, але дивно, що не
було епідемій інфекційних захворювань, які звичайно супроводжують таким життєво
важким ситуаціям. А допомогло ленінградцям те, що вони самі варили мило як
дезінфікуючий засіб з жирів різних тварин - собак, пацюків, кішок.
Ви
знаєте, що є таке важке дитяче захворювання - рахіт. Виявляється і його
профілактика й лікування не обходяться без жиру, а саме, добре знайомого вам
риб'ячого жиру. Що ж це за речовини - жири, які відіграють у нашому житті таку
велику роль? От про їх і піде мова на сьогоднішньому уроці. Отже, тема уроку:
Жири. |