Мета. Освітня: ознайомити учнів із сучасними уявленнями про фактори еволюції:
внутрішньовидові та міжвидові; дати поняття про еволюційну гіпотезу перерваної
рівноваги та гіпотезу еволюційного компромісу. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати фактори дарві-нівських часів та
сучасних, уміння логічно мислити і робити висновки та узагальнення. Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи нашої планети, яка не
може захистити себе без участі людини.
Закони еволюційного процесу. Принципи молекулярної
еволюції.
Мета.
Освітня: сформувати знання учнів про закономірності еволюційного
процесу; дати поняття "дивергенція, конвергенція, паралелізм, рудименти,
атавізми”; ознайомити із правилом необоротності еволюції та принципами
молекулярної еволюції. Розвиваюча: розвивати уміння учнів порівнювати закономірності в
еволюції, знаходити подібність та відмінність. Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи планети, до всього,
що оточує нас у природному середовищі.
Макроеволюційний процес. Основні напрямки еволюції.
Мета.
Освітня: продовжити формувати знання в учнів про еволюцію; ознайомити з
макроеволюційним процесом та його значенням у розвитку біосфери; дати поняття
"дивергенція, конвергенція, паралелізм”; розкрити наукове значення виявлення в
розвитку зародків слідів далеких систематичних груп; дати оцінку біогенетичному
закону для розуміння співвідношень між онтогенезом та філогенезом. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати та робити відповідні висновки
та узагальнення; розвивати логічне мислення та уяву. Виховна: виховувати гордість за досягнення біологічної науки для
розвитку людства та бережливе ставлення до всього живого.
Освітня: розширити знання учнів про мікроеволюцію, давши поняття
"видоутворення”; сформувати знання про різні типи видоутворень у природі. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати процеси, що відбуваються в
природі; уміння узагальнювати вивчений матеріал та робити логічні висновки. Виховна: виховувати уміння з матеріалістичних позицій пояснювати процес
видоутворення та сприяти формуванню наукового світогляду на еволюційний процес
як першу матеріалістичну теорію.
Освітня: сформувати в учнів поняття про мікроеволюцію, вид та популяцію;
охарактеризувати форми боротьби за існування як фактора еволюції видів у
природі; з’ясувати творчу роль природного добору та показати його як головну
рушійну силу еволюції порівняно з іншими факторами. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити та робити висновки та
узагальнення. Виховна: виховувати відповідальне ставлення до вивчення біології;
гордість за вклад вчених у вивченні біології.
Фактори еволюційного процесу ( положення
синтетичної теорії еволюції).
Мета.
Освітня: продовжити формувати поняття про еволюцію; дати поняття
"синтетична теорія еволюції” та розкрити її положення; розширити знання про
основні положення еволюційного вчення; з’ясувати значення теорії еволюції для
розвитку біологічної науки. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити та робити висновки та
узагальнення. Виховна: виховувати відповідальне ставлення до вивчення біології;
гордість за вклад вчених у вивченні біології.
Освітня: продовжити формувати поняття про еволюцію; ознайомити учнів з
розвитком біології в дарвінівський період; розширити знання про основні
положення еволюційного вчення та показати значення праць Ч.Дарвіна у розвитку
біології; з’ясувати значення теорії еволюції для розвитку природознавства. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити та робити висновки та
узагальнення. Виховна: виховувати відповідальне ставлення до вивчення біології;
гордість за вклад вченого у вивчення біології.
Мета. Освітня. Ознайомити учнів із загальною характеристикою класу Плазуни;
розкрити особливості зовнішньої і внутрішньої будови, які дозволили їм повністю
позбутися залежності від водного середовища, з особливостями розмноження та
розвитку і поведінки. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову і життєдіяльність
плазунів з раніше вивченими тваринами; уміння спостерігати, аналізувати та
робити висновки. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючих організмів до
довкілля в загальному; намагатися навчити бути зосередженими і обережними у
спілкуванні із деякими плазунами.
Урок узагальнення знань на тему : « Органи кровообігу: серце і судини. Взаємозалежність будови органів кровообігу і функцій які вони виконують.» В архіві також є презентація з даного уроку.