1)Який об’єм кисню потрібен для спалювання метану об’ємом 5м3? Яка кількість речовини Карбон (ІV) оксиду при цьому
утвориться?
2)Внаслідок спалювання
вуглеводню масою 4,2 грами утворився Карбон (ІV) оксид масою 13,2 грам.
Відносна густина пари цієї речовини за воднем – 42. Знайдіть молекулярну
формулу речовини.
Які рослини ви вирощуєте дома? Як за ними доглядаєте?
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Сьогодні ми повинні розширити знання про кімнатні рослини, навчитися правильно
доглядати за ними.
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Кімнатні – це рослини, які вирощуються в кімнатних умовах. Незалежно від їх
біологічних особливостей походження і декоративних якостей. Їх поділяються на
такі групи:
Міжпредметні зв ́язки: квітникарство, рослинництво, зоологія, географія. Матеріали та обладнання: таблиці, малюнки, слайди, букети. Основні поняття та терміни: садівництво, плодові рослини, меблева
промисловість, текстильна промисловість, харчова промисловість.
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з
підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, м\медійна дошка;
в) практичний: виконання практичної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення,
одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
Поділ покритонасінних рослин на два класи базується на основі сукупності ознак:
- будови квітки;
- типу і будови насінини та плоду;
- будови вегетативних органів;
- внутрішньої будови рослини;
- процесами життєдіяльності.
Розповідь про найзагальніші ознаки класу Дводольні рослини.
Розповідь про родини, які належать до класу Дводольні:
Дати відповіді на запитання щодо загальної
характеристики покритонасінних рослин:
1. Де живуть і розвиваються гаметофіти у покритонасінних?
(на спорофіті, живлячись його поживними речовинами).
2. Чоловічий гаметофіт – це ….(пилкове зерно).
3. Жіночий гаметофіт – це …(зародковий мішок).
4. Запилення може бути комахами і ………(вітром).
5. Яке запліднення у квіткових рослин? (подвійне).
6. Від запилення до запліднення проходить кілька …….(годин),
на відміну від голонасінних, у яких на цей процес витрачається півроку і
більше.
Мета. Освітня. Продовжити знайомити учнів із будовою та процесами
життєдіяльності насінних рослин; дати загальну характеристику покритонасінним
рослинам; розкрити еволюційне значення квіткових рослин. Розвиваюча. Розвивати уміння учнів визначати біологічне значення
вивчених відділів рослин, уміння порівнювати та робити висновки та
узагальнення. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до рослинного світу своєї
місцевості та планети.
Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Перший у темі.
Тема: Сезонні явища у житті птахів. Поведінка птахів: влаштування гнізд, шлюбна поведінка, турбота про потомство. Перельоти птахів.
Мета. Освітня. Розширити знання учнів про птахів; ознайомити із сезонними явищами у їхньому житті; розкрити особливості поведінки під час перельотів. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати птахів різних екологічних груп та рядів, розпізнавати їх у природі; уміння спостерігати і використовувати набуті знання у повсякденному житті; розвивати цікавість до фауни країни. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до птахів дикої природи та тих, які мешкають поруч із житлом людини; сприяти екологічному вихованню і природоохоронній діяльності.Розробки уроків до теми "Птахи” (8 кл.)
Тиждень хімії в школі Однією з умов широкого ознайомлення учнів з розвитком та досягненнями хімії, реалізацією екологічної освіти є єдність класної, позакласної і позаурочної роботи. Серед перечислених форм саме позакласна робота базується на основі інтересу і самодіяльності школярів, краще сприяє розвитку їх творчих здібностей. Пропоную методичний підхід, який передбачає системність, неперервність і послідовність у позакласній роботі, а також такий що враховує вікові особливості учнів, рівень їх розумового розвитку та інтересів. В організації позакласної роботи по хімічній і природоохоронній освіті та вихованню можна виділити три етапи: навчаючий (ознайомлюючий, адаптивний), розвиваючий і творчий.
Мета. Освітня: ознайомити учнів із сучасними уявленнями про фактори еволюції: внутрішньовидові та міжвидові; дати поняття про еволюційну гіпотезу перерваної рівноваги та гіпотезу еволюційного компромісу. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати фактори дарві-нівських часів та сучасних, уміння логічно мислити і робити висновки та узагальнення. Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи нашої планети, яка не може захистити себе без участі людини.
Тип уроку. Комбінований. Місце уроку в навчальній темі. Поточний.