При
малюванні птахів перед учнями ставляться така навчальна мета: вони повинні навчитися
зображати складну форму натури, передавати в малюнку її рух, розуміти, чим
обумовлена зовнішня форма тіла.
Для
першого завдання краще поставити чучело качки в профільному положенні, яке дозволить
зменшити вплив перспективи. Бажано перед самим процесом малювання за допомогою
таблиці або малюнка (моделі) познайомити учнів з скелетом птаха, а потім
перейти до аналізу форми її тіла. Для виявлення особливостей тіла качки слід
звернути увагу на тулуб: він довгастої форми і дещо піднятий спереді. Це легко
прослідити по нахилу спини або як би уявивши собі вісь, що проходить через
середину тулуба. Тулуб качки тримається на коротких ногах, що додає її тілу
незграбності, неповороткості. Шия качки нахилена назад, її уявна вісь майже перпендикулярна
осі тулуба, голова невелика, з довгим дзьобом.
Тема: Натюрморт із
геометричних форм. Лінійно-конструктивна побудова.
Мета: Учити відтворювати
реальну форму предметів; удосконалювати навички і вміння в оволодінні лінійною
перспективою; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати форму
предметів; виховувати інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи;
продовжувати розвивати просторову уяву.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:
для вчителя — постановка
натюрморту з геометричнихформ,
плакат, що демонструє послідовність виконання натюрморту із геометричних
форм(мал. 1 9), кращі малюнки учнів, репродукції картин із різними видами
перспективи;
Мета:дати поняття про натюрморт як один із жанрів образотворчого мистецтва,
його мову; учити розпізнавати форми (реалістичні, декоративні), їх специфіку,
порівнювати реалістичне і декоративне (стилізоване) зображення предметів,
локальний і зумовлений кольори, стилізувати реальні форми в декоративні;
виховувати естетичне ставлення до творів мистецтва.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання:для вчителя — репродукції
картин Ю. Піменова «Очікування», І. Хруцького «Квіти і плоди» (мал. 1), Д.
Перепилиці «Натюрморт з кавуном» (мал. 2),репродукції натюрмортів, овочі,
фрукти, предмети побуту, кращі малюнки учнів, плакати, що демонструють
перетворення на зображальній площині реальної форми предметів у декоративну
(мал. 3-6); для учнів — альбом, графітовий олівець, пензлі, фарби,
фломастери, палітра, склянка з водою, гумка.